En lång dag och 4 kakor senare


http://www.bfeedme.com/wp-content/uploads/2008/01/cookie.jpg

Jag försov mig imorse och slog världsrekord i hur fort en kvinna kan göra sig iordning. Jag klev upp ur sängen 07.19 och när klockan var 07.40 satt jag i bilen, ett framsteg tyckte min man ( som själv brukar spendera minst 20 minuter i duschen.. )
Nå jag han till jobbet med 15 minuters marginal och förövrig har dagen varit mycket lugn..Bara en dag till sen är jag ledig 2 sköna dagar..

Jag har även shoppat lite kläder till min son ( + två blusar till mig.. ) och handlat mat och även lagat en underbart god Svamprisotto! Jag överträffade mig själv och känner mig så stolt över mig själv. Det var första gången , ja eller andra, men första gången jag läst instruktionerna på hur man gör risotto som faktiskt blev sååå god.

Det mindre bra idag och denna vecka är att jag har ätit dåligt, fallit ur mina rutiner som jag så bra hade lyckats komma i.
Då jag försov mig missade jag frukost, och eftersom jag var sen till jobbet så hade jag mycket att förbereda och slängde i mig lite mat och såklar en kaka, och sen en till. Sen tog jag även med mig några kakor hem som jag sen åt nu i soffan.
Inte bra, inte bra alls.

Men jag har något att skylla på., För det måste man ha, man måste skylla ifrån sig hur går annars välden runt?
Det finns en period  månaden då jag blir extremt sötsugen och det är nu. Just nu. Och det räcker inte bara att det är just den veckan, nej det börjar redan veckan innan. Oh det suger att vara kvinna. Vi är fördömda till ett evigt liv med bantning och begär.

Varför Gud? Varför?


Kommentera här: