Man ska aldrig säga aldrig.

Abort. En svår fråga, både för de som vill och inte vill och varöfr och varför inte. Läste idag en artikel i Aftonbladet om en tjej som steriliserat sig vid 25 års ålder. Anledningen? - Hon vill inte ha barn.

Har hon hört om preventivmedel? Och inte kondom och p-piller, utan tex. spiral som är 99% säkra...
Man kan aldrig säga aldrig för man vet inte vad livet för med sig. Varför göra ett ingrepp som inte går att ångra när det finns alternativ som faktiskt fungerar, som inte gör dig gravid men som tillåter dig att bli det om du nu så önskar.

Aldrig. Det är ett ord som Aldrig håller.

Jag älskar mina barn, även om jag ibland önskar att jag vore utan dom när dom är lite extra jobbiga, men jag skulle inte välja bort de där speciella stunderna som man bara kan få från ett barn. Att få dela världen ur ett barns perspektiv. Att få skratta och ha roligt och känna kärlek och behörighet är något som man aldrig kan förstå förens man är där.

Men alla har vi vår rätt att göra vad vi vill med vår kropp och vårt liv och det tycker jag är helt rätt. Jag skulle bara vilja veta sen om 10 år om hon fortfarande inte har ångrat sig...

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Hej. Jo självklart har jag hört talas om om preventivmedel. Och provat ett flertal men de ÄR inte 100% säkra, vilket jag tyvärr fått märka flera gånger, och spiral vill jag inte ha för även det påverkar kroppen.

Och nej du har rätt, man ska aldrig säga aldrig. Just därför nämnde jag också i artikeln att OM jag skulle ångra mig så finns det många oönskade barn därute som behöver en mor.

Om jag säger såhär då, jag är i stort sett 100% säker på att jag aldrig vill ha barn. Och det finns så många skäl till det.

Men jag kan återkomma om tio år och berätta hur jag känner då! ;)



Mvh Jessica.

Kommentera här: