Jag är så puckad!

Hej igen föresten, vet att det var några dar sen jag skrev sist, har inte haft någon ork eller inspiration att skriva alls.
Nå nu till orsaken varför jag är puckad.. Har försökt ge Melina en laktosfri diet då hon har sån stor och svullen magen jämnt fast övriga kroppen är normal smal. Men det har inte gett så mycket resultat och igår slog det mig. Poletten trillade äntligen ner. Vad dricker hon varje kväll och natt? Jo välling. Väling som jag tror är bara gjort på vete och sånt skit men nej såklart att det innerhåller ju Skummjölkspulver.. suck.. hur dum får man bli?

Så dag nar jag handlar så får jag leta efter ett laktosfritt alternativ.. hoppas det finns fler än den där äkliga majsvälingen som hon hatar, annars så är det illa... någon som vet?

Kommentarer:

1 Madde:

skriven

Jag har också problem med ständig uppsvälld mage, funderar på att välja bort mjölken ett tag :)

2 Jonas:

skriven

Om jag inte minns fel så ska det finnas... Google vännen... Try! :D



Och du, du är inte alls dum! ;)



Kram

3 Karin:

skriven

Hej! min dotter på 2,5 är mjölkproteinintollerant, får alltså inte äta någon form av mjölkprod alls. Det finns i butikerna en välling som heter EnaGo som är helt mjölkfri. Är det Laktosen (mjölksockret) ni ska plocka bort finns det sådan välling med men har inte namnet på dem. De brukar stå på hyllorna för barnmaten/vällingen. EnaGo har även gröt men den har jag inte testat eftersom dottern är lite äldre. hoppas du hittar nåt! Mvh Karin

Kommentera här: