Missödande skylt

När vi kom till dagis så stod det en skylt på dörren "vi är i lekhallen". Så jag gick in, klädde av barnen ytterkläderna och sa att nu skulle vi gå och leka. Glad och sprallig sprang Vasilis med Melina tätt i följe in till lekhallen som var - tom.
Genom fönstrer ser jag barnen ute på stora gården. Suck. "Vasilis vi måste gu ut igen" Han bara tittar på mig och sen lägger sig på golvet och gråter hysteriskt... Jag släpar med mig honom till hallen igen och drar på honom ytterkläderna, "Jag är ledsen vasilis, mamma trodde vi skulle vara inne" Han tittar på med med tårar rinnande längst kinderna, "inte ute. mamma dum." Mamma dum. och mitt hjärta gör ont, jäkla fröknar som inte kan sätta rätt skylt, ett sånt onödigt ont, men det är bara männskiligt och som tur är så har barn lätt för att byta humör, så när vi kom till stora gården så var allt förlåtet och han hoppade på första bästa cykel och cyklade iväg..

Jag ska nu hoppa i duschen och sen ta ut lite pengar på bankomaten så att jag kan åka och handla, vill vara där tidigt så jag hittar något bra innan det försvinner.

Kram!

Kommentera här: