Jag gick till kyrkan idag



Det var första gången på 4 år sen jag var i min kyrka sist.
Jag har besökt den grekiska kyrkan ett fåtal gånger under påsk och dop.
Men igår kväll så kände jag att imorgon är det dags. Det har gått för lång tid och det är dags för mig att hitta tillbaka till mig själv, till min inre ro och min frid med Gud.

Så imorse var jag där på mässan kl.11. och det var helt fullt i kyrkan! Men så är det jultider, då brukar folk ta sig till kyrkan, framförallt äldre men också unga såg jag där. Jag var lite nervös måste jag säga, varför vet jag inte. Men det kändes ungefär som om det var min första gudstjänst igen. Men det är som att cykla, man glömmer aldrig.
Och det känndes jätte bra! Oh jag är så glad att jag gick. Var på jättebra humör när jag gick därifrån.
Så jag ska försöka finna mig till rätta igen i min kyrka och i min tro, för det är något som gör min själ väl..

Jag har inte lyckats få upp så mycket "pynt" ännu och ingen adventsstjärna eller stake men krubban kom upp igår iallafall. Jag pyntar inte med tomtar och sånt, förutom någon enstaka. Utan jag gör det lite juligt hemma med röda detaljer och så krubban såklart. Vasilis var mycket intreserad över den igår och påpekade att det låg en "bääbis" där och att han hade en mamma (Maria) och 4 !! Pappor ( Josef + 3 vise männen) hihi han e så söt.

För övrigt så har vi även vart på Adventsfika hos min moster, trodde att vi kom sist men vi kom tydligen först, och för tidigt dessutom.. trodde det var Till kl.15 men det var Från kl.15... Så kan det gå ibland..
Men det var trevligt med lite glögg och pepparkaka..
Nu ska jag och Christos ta och kolla på någon film, vet inte vad men säkert något bra.

Hoppas ni haft en trevlig 1:a Advent!

Kommentarer:

1 kyrksyster:

skriven

Låter fint... vilken är din kyrka?

Kommentera här: