Jag måste välja



Jag läste i en blogg att man måste finna syftet med att skriva en blogg. För om man vill ha många läsare så måste man självklar ha något läsvärt att skriva om. Man kan inte bara skriva och förvänta sig att man ska få många läsare på köpet.
En blogg måste vara unik, ha ett tilltalande innehåll om något specefikt. Inte enbart skriva om sin vardag för då blir det per automatik enbart en öppen dagbok. Det är detta jag har insett att det faktiskt är jag gör. Jag sitter och förväntar mig att få många läsare när faktum är att min blogg inte har någon specefik inriktning. Antingen nöjer jag mig med att inte ha många läsare för att jag enbart vill skriva av mig eller så måste jag göra om och göra nytt. Det ska jag ta en liten funderare på i natt. Vad vill jag egentligen säga med min blogg? Vad skiljer mig med 100'000 andra svenska bloggare?
Ska jag outa mig själv om det mest privata i mitt liv? Eller ska jag enbart skriva om inredning och inte om familjen?

Det är det som är frågan, och jag vet inte om jag har svaret?

Kommentera här: