Ny dag med nya tag

Kvällens snyfterier är lagt på hyllan för tillf'ället. Jag tar itu med det en annan dag. Idag får det vänta, idag koncentrerar jag mig på något annat. Om jag inte kan vara smal och snygg så kan jag banne mig bli den bästa mamman istället!
Jag ska bli en ännu bättre bullmamma, ska kasta ut allt skit från kylen och bara laga riktig mat. Städa och tvätta, tillochmed kanske börja stryka alla kläder som jag brukade göra förut innan det var så mycket i tvättkorgen..

Men allt får vänta. Idag ska vi på dop och jag måste komma på ett sätt att se Fabolous ut framför alla Greker. Framför alla som dömmer och pratar. Framför alla som snällt säger "Du har blivit så smal!" fast vågen inte har visat någon förändring på evigheter nu. Men jag tror det säger det av artighet eller för att de inte riktigt vet vad de ska säga.. varför inte bara säga "Vad fin du är idag" eller inget alls. Om man inte är varken fin eller smal säg inget alls, ni behöver inte uppmuntra om det inte är sanning, och jag vet vad sanningen är, jag vaknar till den varje morgon.

Men som sagt, det ska vi inte tänka på idag. Hur nu det ska gå..

Kommentarer:

1 Junitjej:

skriven

Så mysigt med dop!

Kommentera här: