En liten bok med historia

På eftermiddagen besökte vi mormor. Hon visade mig ett fotoalbum hon fått utav en släkting till oss. Fotoalbumet hade mammas Farmor Greta pysslat ihop och även skrivit texter och små anekdoter om personerna på korten. Vissa saker hon hade skrivit var riktigt spännande att läsa, sånt som jag inte alls viste om vår släkt och som inte mamma visste heller för den delen. Det kändes kul och intressant och samtidigt lite sorgligt, att vi faktsikt haft en släkt bak i tiden som vi inte vet mycket om. Det ger mig lite lycka att veta lite om vart jag kommer ifrån och det skulle inte vara helt fel att kanske börja släktforska!

Är det någon som har eller håller på att släktforska? Är det svårt? Hur börjar man?

Skulle även vara kul att göra på Christos sida av släkten men där finns det betydligt mycket mer släkt att hålla reda på..
men det skulle vara kul för barnens skull att veta lite av vår historia och vart vi kommer ifrån!
Ska googla lite om det så får vi väl se. om det är ett allt för stort projekt så är det nog inte något jag har mycket tid för just nu,,.

Kommentera här: