Barnen röjde runt

Och jag sov.

Hur lyckas man med det? Jo maken gick till jobbet tidigt idag och barnen var uppe. Väckte mig när han gick och jag skulle gå upp från sängen men det var som om min kropp inte svarade på hjärnans befallning utan jag fortsatte att sova. Barnen hade hur kul som helst själva i vardagsrummet vilket jag fick se när jag vaknade 9.40!
Det var DVD skivor över hela golvet och dörrmattan låg i soffan. Men trots röran så var de så lugna, inget skrik och spring, det började de med när jag kom ner istället.

Nu har vi ätit lite lunch och båda barnen lillger isäng för att vila. Jag ska Inte vila idag utan städa! Riktigt grovstäda och rensa!
Blir så trött på allt skit som flyttas runt hela tiden så idag åker det nog en sopsäck eller två till tippen med sånt vi faktiskt inte behöver! Vi har ju redan lite  saker som det är men det känns som om det plötsligt blivit mer saker och mindre plats. som om de har försökat sig själva i skåpen. Så idag ska det blir fint och ordnat igen.

Ett nytt år snart och det ska börjas med den perfekta ordningen. Vad ska ni göra idag?

Kommentarer:

1 Jules:

skriven

Ut med det gamla och in med det nya - det låter sunt men kom ihåg att ta en paus också.

Idag packar jag inför nyårshelgens lilla weekendresa till Sundsvall.

Ha en fin dag

2 Jules:

skriven

Tack för kommentaren ler

Jag förstår precis hur du menar :)

Ha en fin nyårshelg.

Kram

Kommentera här: