Äkta grekisk Husmanskost





Dagens Snabba Middag är en äkta grekisk middag!

Än så länge så ser det bra ut och luktar som det ska så jag håller tummarna att det blir perfekt när det väl kommer ut ut ugnen..  För er som är nyfikna så är dagens middag Pastitsio. En typ av lasagen fast med lååånga tjocka rör spagetti.
Denna speciella pasta hittar man tex. i Skärholmen och andra "turkaffärer" som importerar grekiska produkter och då menar jag Äkta grekiska produkter från grekland med grekiska text på och allt.. Så jag fick lite hjälp av maken att läsa instruktionerna. I vanliga fall så gör jag den med Penne, det går lika bra, men det blir inte så Fast som en pastitsio ska vara!

Om ni har varit i Grekland på semester så har ni säker ätit denna rätt då det är en typisk grekisk husmanskost. Den kan man garanterat hitta på varenda taverna meny. Och den är supergod! Om jag lyckas (vilket jag hoppas) så lägger jag ut en bild senare med Receptet om ni vågar er på ett försök..

Kommentera här: