214 Riksdaler

214 kronor är ändock 214 kronor. Inte mycket men det är ju mer än lite.
När jag kommit hem från Ica och hämtat barnen från mamma så började jag plocka upp maten jag handlat. Kollar på kvittot vilket jag lär mig av min kära mor att alltid kolla i affären vilket jag självklat glömt. Vad ser jag längst ner på kvittot?
Jo nämligen att jag köpt 1 blöjpaket men betalat för 3 stycken!
Shit! fan också, det är inte säkert att de ger mig pengarna tillbaka, det är väl en sak om man går tillbaka direkt efter då de faktistk kan se vad jag har i vagnen och inte.. men att komma 2 timmar senare? Jo då det gick bra och jag fick pengarna tillbaka vilket var skönt. Har stenkoll på att handla för max 1000:- i veckan. För att slippa handla onödigt och för mycket som istället hamnar i soptunnan..

Så nu håller jag på att rensa ur lite smått från kylen och torkar ur. Gör alltid det när jag handlar. Känns lätt att hålla ordning och hygieniskt i kylen när man gör rent oftare istället för en gång ibland då det blivit riktigt skitigt..
Sen har jag ju halva köket kvar att skura.. suck.. men har man påbörjat så måste man avsluta. Så vi hörs senare..

Kommentera här: