Kalo Paska! Idag är det långfredag..

image17

..enligt Grekisk Ortodoxa kalendern. Jag själv är protestant i grund och botten men jag anser att tron är något personligt oavsett vilken kyrka man tillhör, vi tror på samma gud skillnade är mest traditioner. Men jag har för barnens skull och min egen annamat de grekiska traditionerna, så idag bär det av till kyrkan med Vasilis på eftermiddagen, skulle ha klippt honnom så han var fin men det har jag inte hunnit med tyvärr..

Men nu på morgonen ska jag och maken försöka inskaffa det sista som saknas i vårt hem, eller det nödvändigaste som tex en hatthylla!! då vi får 10 pers över på middag på Söndag.. Lamstek är redan inhandlad på 3 kg och idag ska jag köpa 2 kartor ägg!  som skall färgas i härliga röda och gröna färger.. ohh men det är vår första påsk i nya huset och min första påskmiddag, vill att allt ska bli perfekt!

Så ikväll skall det sys gardiner för igår satte jag upp sista stången, förutom i datarummer och lekrummet för jag hade köpt två stänger för lite..suck.. så det blir en snabb tripp till Ikea också..FAst det är alltid skoj förståss..
Ja nog med skriveriet nu ska jag hoppa in i duschen!

καλό πάσκα!

Kommentarer:

1 http://TUMADRE.blogg.se:

skriven

Tack för kommentaren! Det är lite synd att folk vill gotta sig i svårigheterna när jag själv vill slppa och gå vidare.

Kommentera här: