Så har du aldrig sett "Denny Duquette" - Watchmen resension



I Söndags Kväll såg vi Watchmen på Bio i London.
Filmen är baserad på en av tidernas mest hyllade Grafiska Noveller ( Inte Serie tidning! Mycket viktigt..)
Filmen utspelar sig i ett alternativt 1985. Historiens huvud handling är ett kärnvapen hot från Sovjet som binds ihop av små historier om karaktärernas bakgrunder som även har en stor del av helhets handlingen.
I Rollerna finne vi Svenska Malin Åkerman ( 27 Dresses, The Heartbreak Kid) Billy Crudup ( MI:3, Almost Famous) Jackie Earle Haley ( Little Children) Patrick Wilson ( Little Children) Och Jeffrey Dean Morgan som vi alla känner igen som den hjärtsjuka pasienten från Greys Anatomy. När jag först såg han i filmen satt jag i 15 minuter och försökte klura ut hur jag kände igen honom. Han är så olik sin karaktär från Greys..

Nåväl det var inte det som var det vesäntliga här utan själva filmen. Jag själv har inte läst novellen men tyckte att det var en mycket bra film med en bra handling. Musiken dock var inte den bästa samt att jag hade förväntat mig att den skulle vart mer grafiskt som Sin City. Men den är helt klart värt att se!

Kommentera här: