"3 dagar 7 timmar sen"

Så länge sen var det jag postade ett inlägg. Men nu kan jag inte hålla mig längre, har varit inne och smygtittat lite på bloggen men inte skrivit något, men nu så sitter jag här hemma ensam, barnen sover och det finns inget vettigt på tv så jag bara Måste blogga!

Fick en super gullig kommentar från en tjej som inte ville att jag ska sluta blogga, det var nog precis vad jag behövde. Vert ju lite deppig sen jag tappat några premuneranter från bloggkoll.se.. Men jag vill skriva nu, för imorgon börjar jag SKOLAN wiii känner mig som en liten skolflicka igen ( nej inte i rutig minikjol och knästrumpor..) ska bli så kul att äntligen för göra något som jag tycker om. Igår var jag och köpte några nya pennor och ett anteckningsblock. Det enda som jag oroar mig för är att de har ändrat på schemat så jag går till kl.16 istället för 15 vilket ställer till det på dagis då de ska hämtas då.. men jag ska prata med dom imorgon och förklara hur det ligger till det går säkert att lösa på något sätt..

Idag har vi även haft besök av Lakis (Christos kusin) Angie och deras lilla dotter Valeria som är 3 månader!
Så söt och såklart så tog jag inga kort dum som jag är.. Hade lagat lunch till oss och bakat en god morotskaka och det var riktigt trevligt faktiskt. Lakis är även min gamla arbetsgivare från tiden då jag arbetade på Frapino och vi ska se om jag inte kunde börja jobbadär igen några dar i veckan, har sökt lite andra jobb men chansen att jag skulle få dom är väl lika med noll.
Det är det som är det största problemet för mig. Då jag studerar vissa dagar vissa tider + att jag har barnen + ingen utbildning = svårt att få jobb.
Hur många tror ni inte söker till cafésjobb? Och hur stor sannorlikhet väljer de mig en 2 barnsmamma som bara kan jobba dagar 3 ggr i veckan framför en annan ung tjej som inte har barn och kan jobba typ när som helst.. Suck.. det är inte lägg det där inte..

Nå nu ska jag se om jag kan hitta några roliga serier eller läsa lite skvaller..

Tjingeling!

Kommentarer:

1 mammut:

skriven

Å vad jag har saknat dina små /stora funderingar...

JA din blogg är ju min länk till dig och dina/mina barn.

Jag är i starkt behov av att titta in i här, minst ett par ggr om dagen.

ska bli så spännande att höra om skolan.

Jag fryser och ska försöka gå och lägga mig, typ snart.

Pussen

Kommentera här: