Livsplanering i minsta detalj

Okey, detta kanske låter lite överdrivet men jag har nu suttit ner och tänkt på hur jag ska ta mig genom veckans dagar, steg för steg, timme för timme. Varför? Jo för att jag känner att mitt liv, min vardag håller på att kollapsa och jag måste få lite struktur på det hela för att inte gå under helt. Och för att få in rutiner så måste man ju börja någon stans eller hur?

Så jag har gjort ett dags schema, och även planerat in tid för alla dagens måltider för att försöka hålla en bra kost och framförallt en jämn blodsocker nivå för att förhindra mitt sura humör. Förhoppningsvis ska detta även hjälpa mig att sluta med mina tabletter och vara en glad och fullt fungerande människa igen.

Har slutat med tabletterna i ca 1 månad nu och jag känner att jag är på betydligt sämre humör, det enda possitiva är att jag inte har sömnproblem och sexlusten börjar komma tillbaka.. ( något min man är glad för.. hihi) Så jag hoppas att jag ska kunna fortsätta utan dom och må bra med en ny livsstil. Jag mår redan psykiskt bättre av att få komma ut och träffa människor och vara social även fast det knapt har gått 2 veckor på nya jobbet!
Även skolan får mig att må såå mycket bättre, synd att den är slut om några veckor.. men då får jag hitta på något annat roligt att göra..

Nå nu ska jag kolla på tv och sen lägga mig kl.22 så jag får en god natts sömn.. 8 timmar innan det är dags att gå upp igen..

God Natt!

Kommentera här: