Jag har fått jobb!

Yes!! inte nog med att jag åker till Grekland imorgon och får 4 barnfria nätter så har jag även fått jobb frånochmed tisdag!
Känns så bra, nej bättre än bra, det känns bäst! (det där lät fel?+) ahh skit samma jag är så glad, kommer inte direkt få några arbetskamarter utan ska jobba på en liten Espressobar på dagtid själv, men jag kommer ut och får träffa människor och det är en bra start!

9-14 måndag - fredag Kan det bli bättre?! Vart ska jag börja jobba då undrar ni? Jo på Frapino i Fältöversten. Välkända baristan Lakis Toutouzouglo är inte bara min förra arbetsgivare ( Frapino hornstull) utan även "Kusin" med Christos så det var jätte gulligt av honnom att hjälpa mig med jobb. Gud ska veta att det inte är lätt att söka jobb, och att man vart mamma ledig i 3 år och bara kan jobba dagtid gör inte saken lättare precis. Vem vill anställa en ung tjej med två småbarn som bara kan jobba dagtid när det finns 100 andra tjejer i min ålder som kan jobba natt som dag... Så jag är evigt tacksam att få en chans att komma ut från mitt hem och faktiskt prata med människor över 2 års ålder..

Nå imorgon åker jag som sagt till Greklan! Mitt härliga grekland vad jag har saknat dig! Visst inte varm och skönt som man kanske skulle vilja men ändock. Så jag ska ta och packa nu för jag hinner bara hem och äta middag efter skolan imorgon innan jag åker till flygplatsen kl.18.. 11 timmars restid yes!..

Kommentarer:

1 jeanette:

skriven

Namnet Frapino känner jag igen från min dotter som brukar va där...

Kommentera här: