Gårdagens eskapader

God Morgon!

Sitter här i morgonrocken och drömmer mig bort till en längtan då man inte längre behöver gå upp klockan 7 på en Lördag!
Men så länge jag har världens bästa väckarklockor (barnen..) så kommer det att dröja ett tag tills de inser hur skönt det är att sova.. och sen när de blir tonåringar så kommer de inte vilja kliva ur sängen alls..hihi

Nå eftersom jag inte alls hade vidare lust att skriva igår så tänkte jag berätta lite vad vi gjorde, några har ju frågat vart mannen tog vägen och det rätta svaret var : Gymmet! så vid 8 tiden dök han upp igen glad och nöjd. Han är så duktig min man, önskar att jag kunde ha så stark vilja som han att ha ett mål och jobba hårt för att nå dit. Men jag har också ett mål och det är att vara lycklig, att vara nöjd för stunden och ta dagen som den kommer.

Igår följde jag med Christos till jobbet när han skulle göra kassan sen åkte vi förbi Café Creme på Nybrogatan och tog en tidigt "lunch" , efter det så tog jag världens godaste kladdkaka! Jag skojjar inte, den godaste jag ätit i mitt liv tror jag!
Och det är här lyckan och välmåendet kommer in, jag äter helre den där kaka och njuter av det för jag vet att jag gillar det än att försöka övetala mig själv och tvinga mig själv att inte äta den. Tvång och måsten mår jag bara dålig av. Sen så ska jag såklart inte överdriva och vräka i mig...

Sen på kvällen blev det en god kycklingwok med ris till middag som jag lyckades svåänga ihop och det blev super gott. Även mamma kom förbi en stund efter jobbet för att fika en snabbis.  Hade rört ihop en snabb jordgubbskaka som blev super god som vi smaskade på..
Ja det var lite vad vi gjorde igår. Nu har jag två gnälliga barn så det är dags för frukost nu.

Bye!

Kommentera här: