Jag som precis ska söka..

Konstfack i blåsvädret igen, elever som klottrar i tunnelbanan för ett examensarbete. Det är sånt som får mig att tveka. Tveka på om jag verkligen ska söka till Konstfak. Håller just nu på att knåpa ihop alla intagningsprover som ska skickas in den 10 Mars.. Det är synd att det finns elever, eller ja personer som inte kan tänka ett steg längre innan det slutför en av sina galna idéer, som tror att deras syfte med sin handling skulle gå ostraffat förbi. Bara för att de håller på med ett projekt. Men när det kommer till olagligheter så finns det ingen särbehandling, hur kan denna person inte ha tänkt på det innan? Det är synd att vissa elever ger konstfack dåligt rykte, men det ska kommas ihåg att det inte är konstfack som delar ut dessa uppgifter, det ligger en enorm valfrihet och ansvar bakom sina arbeten.

Så jag ska nog söka ändå, och hoppas att jag istället kan ge skolan ett bra rykte. Håll utkik Sverige, för om några år kommer jag bli den bästa inredningsarkitekten någonsin!

Kommentera här: