kvällens första




Bus eller godis.. självklart så har vi inget godis hemma, eller jag jag hittar det inte, för det belv ju mycket över från igår.. men de fick varsin tia..
Vasilis trodde det var mormor som kom och blev lite besviken när det stog en häxa och en djävulstjej utanför dörren, "inte dodis" sa han efter mig när jag gick för att hämta småslantar..
Jag tror inte på Halloween, det har aldrig varit någon "tradition" för mig.. Nej Allhelgona betyder att man går till graven och tänder ett ljus. Att man tänker på sina nära och kära som inte längre är med oss. Men det betyder inte att jag tycker illa om de som gör det, det är kul och jag vet inte hur det blir sen när barnen är större, kanske de också vill klä ut sig och be om godis?

Nåväl.. vad ska jag göra en Fredagkväll. Halloween dessutom jo jag ska:

Diska efter middagen..
Tömma och hänga tvätt.
Strycka och klä på stolarna i köket
Leta efter filmerna!!

Vad ska ni göra i regnet?

Ha en trevlig kväll!

Kommentera här: