Bojkotta reklam i brevlådan


allt detta tjat, "rädda miljlön" var "klimatsmart" och så allt som man ska göra för att bli en bättre människa. Det enda jag tycker är synd är att man utgår så långt ifrån det vardagliga, visst att man ska använda energilampor, och hur man ska tvätta och allt det, men det finns vissa saker som man faktiskt kan avstå helt ifrån och rädda miljön på. Jag tänker så här: Det är koldioxid som är den stora boven här eller hur? Så vad är det som tar koldioxid och skapar syre? jo växter som träd tex. Så om alla frivilligt skulle avstå från reklam i brevlådan, eller prenumerera på morgontidningen, om det inte skulle tryckas upp så många jävliga gratistidningar så skulle det gå åt en hel del mindre papper och en hel del mindre skog vilket i sin tur skulle leda till att man hjälper att rädda vårt klimat och att bevara våra svenska skogar. För det finns nog i dagens samhälle inte många som inte har en dator och tillgång till internet. Då kan man läsa alla nyheterna direkt online, och alla kampanjer och erbjudanden kan man också få via nätet. Sen att jag inte köper det tunnaste, återvunna toapappret är dels för att det gör ont, dels för att jag tänker att det går jämnt ut, om jag har dubbel toapapper så går det inte åt lika mycket som om jag har det tunna som jag då måste använda mycket mer av..

Så det var dagens filosofi..

God Natt!

Uppdatering: hittade denna roliga Sida med "ingen reklam tack" skyltar som ni kan skriva ut och sätta på brevlådan med lite roliga alternativ till orginal skylten...Enjoy 

ps. om ni tycker att jag stavar dåligt ibland är det för att jag är dyslektiker.ds

Kommentera här: