I'm in heaven!




ohh dagens intryck har ännu inte hunnit smälta in. Hade inga som helst förväntningar och blev glatt överaskad av ett rum fullt med unga tjejer som alla delar samma intresse som mig; Inredning!
Började morgonen med att lämna barnen på dagis och förklara situationen med det förlängda schemat men det gick bra och jag hämtade dom 30 minuter senare än bestämt.
När jag väl kom in till stan så fanns det gott om parkeringar så ingen stress, förutom de 15:- i timmen...
Första lektionen idag har vi fått lära känna varandra och sen hållt på med färglära och färgkartor, har målat med färger och känndes nästan som man satt på bildlektion på högstadiet, ja förutom att det var så tyst då.. Känns super bra är verkligen så glad att jag äntligen tagit steget och kommit ut hemifrån.. träffade en super gullig tjej där med som jag hoppas kunna lära känna lite bättre och kanske få en tjejkompis!

Gick 30 minuter tidigare, fortsätter med mitt målade nu ikväll hade jag tänkt så jag hoppade i bilen även om jag helst hade åkt tåg.
Nåväl jag tror att bekvämligheten med bil väger mer än att det är lite billigare att åka tåg.
Slipper oroa mig för förseningar eller inställda tåg när jag måste åka och hämta barnen vilket r viktigt, det hade föresten gått jätte bra på dagis, de sov bra och Vasilis var överlycklig när han vaknat och insåg att han var kvar på dagis och fick leka mera! Han gav tillochmed Tina en kram så glad vart han!
Jag har saknat dom idag, känndes super konstigt att bara vara med dom knappt 3 timmar när vi kommit hem. Middag + Bolibompa sen hopp i sängen.. känns skönt men samtidigt lite sorgligt, vill ju vara med mina barn ( även fast när jag är det så säger jag motsatsen..)

Nå nu ska jag pyssla lite sen hopp i säng och en ny dag i skolan imorgon!

Kommentarer:

1 jeanette:

skriven

Vad kul för dig att detta känns bra. Inte ska du ha dåligt samvete för barnen. Nu får dom ju en glad mamma som även får göra något för sin egen skull och det har säkert dom nytta av i framtiden.

Ha en bra lördag kväll..

Kommentera här: