Barnens kökshörna



Jag tog mig i kragen och bestämde mig. Jag ville inte att Melinas rum ska bli en kopia av Vasilis. Jag vill att de ska ha olkia rum med personlighet och att de båda ska kunna ha glädje av varandras rum.
De har idag en lite leksaks spis i plast och den skramlar något för jäkligt. Men de älskar den och Vasilis älska att laga mat och låtsas äta... Så jag åkte till Ikea och lämnade tillbaka Expediten. Och köpte två köksskåp och yttligare en litet matgrupp ( har även en i allrumet)

Vasilis var mycket glad att få hjälpa till och "banka" Melina tyckte bättre om att hela tiden sätta sig på alla delar jag skruvade på och suga på skruvmejseln.. inte så skönt att hålla i...
Så planerna för rummet är följande:


Måla matgruppen, Rosa? eller vit?
Kapa dörren som ska fungera som bänkskiva.
Ordna en liten hylla för glas och skålar.
Måla en fläkt med silverfärg.
Fixa en liten Ho +en liten  blandare.. vart?
Sy två sittdynor till stolarna + gardiner..

Mycket att göra alltså men det är superkul för jag vet att det kommer bli super fint!
Så det blir en full dag imorgon, plus att jag ska gå ut på kvällen!! men jag vet inte om jag minns hur man dansar? haha

Nå om jag ska orka med min dag imorgon så måste jag nog gå och lägga mig nu.
God natt!

Kommentarer:

1 Ylva:

skriven

Liten ho & blandare går nog att få tag i i båttillbehörsbutiker.

Kommentera här: