Digestive Nuggets med Quinoa sallad



Dagens halvnyttiga mums middag!
Med lite inspiration av Nigella som jag såg för länge sen så gjorde jag idag Nuggets rullade i Digestive kex!
Det blev super gott! Speciellt Vasilis tycke det var mumsigt att få äta kex till middag..


Dela kycklingfilé i medelstora bitar. Lägg i en bunke med matyoghurt.
Glöm inte salt och peppar!

Lägg digestive kex i en plastpåse (det gick åt ca 10 stycken för två stora filéer) och krossa.

Doppa kycklingbitarna i kexsmulorna och lägg på en plåt med foliepapper
Tillaga i 180 grader (varmluft) i ca 20 minuter, tills genomstekta.

Koka Quinoa ca 15-20 minuter, tillsätt kikärtor, jag älskar Go Greens produkter,
 så lätta och behändiga att ha hemma och de håller länge.
Blanda med lite olja, salt och peppar..

Smaklig Måltid!

Kommentarer:

1 http://TUMADRE.blogg.se:

skriven

Vad gott, jag har bara gjort nuggets av cornflakes, borde testa digestive också.

2 http://TUMADRE.blogg.se:

skriven

Ingen aning om vad vi ska göra. Just nu ber jag för att min huvudvärk ska släppa.

3 maria:

skriven

Okej, det är så härligt !

Åh, det där lät riktigt smarrigt :)

4 Lovisa:

skriven

Rea är det bästa som finns! :)

5 Lovisa:

skriven

Ja okej, men lite mysiga inredningssaker lägger jag gärna pengar på också! :)

6 Jessica Anshagen:

skriven

Hej!

Hoppas du får en bra lördag :)

Kommentera här: