Viktigaste regeln när man ska fota

är att alltid kolla först att all utrustning fungerar som den ska, så att man inte står där i skogen med stativet uppe och kameran på plats så är batteriet slut.... suck. igår kväll när det fortfarande var ljust och fint ute och barnen sov så fick jag sån lust att gå ut och fota lite i skogen, tog med mig stora stativet och kameran och promenerade ut, grannarna måste ha undrat vad jag gjorde för något... svart klädd  vad jag också haha.. ahh men såå var det bara att packa ner stativet igen och gå hem... det kryllar dock av blåbär här uppe i gläntan så idag ska jag ta med mig en burk och plocka lite och göra en härlig blåbärspaj.. mums! Igår när vi gick till dagis så plockade vi några blåbär på vägen, det tyckte billy var såååå gott.. förs senare kom jag på att det kanske inte var så bra att lära han hur man plockar bär, han kan inte skilja på ätbara och inte ätbara bär.. men det finns inget annat än blåbär här i skogen som tur är...

Kommentera här: