Min hängmage..

image21

..ush jag är en riktigt dålig frukost människa, en kopp te, lite melon och choklad! mmm hur nyttigt och hälsosamt som helst.. Tog bilen till dagis också fast det bara tar 5 minuter att gå.. ohh jag skulle behöva en riktigt bra spark för att komma igång och bli lite duktig.,. en annan dag.. det enda jag fasar och som kanske är en undermedveten orsak till att jag inte försöker ordentligt att gå ner i vikt är att jag inte vet hur jag kommer se ut sen, vad händer sen när fettet försvinner och huden inte hinner med? har redan gått ner 15 kg efter senaste graviditeten och det som är kvar är mycket hud runt magen och hängbröst, känner mig som jag vore 40 fast jag bara är 22!! Hur många situps man än pinar sig igenom så är jag orolig att huden för evigt är förstörd, har ju redan den randigaste av randiga magar... men jag har världens underbaraste barn och jag skulle inte byta dom för något i världen, jag ska vara tacksam men det är svårt att se sig i spegeln, det är svårt att på en kort tid kunna acceptera att det är så här jag ser ut nu, jag borde vara tacksam men jag kan inte sluta tycka synd om mig själv. Det är då man läser om andra som har samma eller värre problem än en sjäv som man känner sig bättre, att det faktiskt är mycket vanligare än man tror.. på http://www.theshapeofamother.com/ samlas kvinnor och delar med sig av sina erfarenheter och sina kroppar. så jag är inte ensam och ni andra där ute som har samma problem som jag, ni är inte ensama! Om ni vill prata med någon så får ni jätte gärna prata med mig, jag har inga problem att prata om mig själv och känsliga saker, det är skönt att veta att andra sitter i samma båt. Kanske vi kan stötta varandra?
Nu ska jag gå och duscha

Puss på er alla mammor!

Kommentarer:

1 Jonna:

skriven

Jag har exakt samma problem och jag är lika gammal som dig. Det är verkligen jättesvårt att acceptera att ens mage kanske aldrig kommer bli lika fin som den var innan man fick barn. Jag har gått ner 27 kilo sedan min graviditet (gick upp 33!) och huden hinner som sagt inte riktigt med, vilket gör att viktnedgången inte känns lika inspirerande. Jag vill komma i mina gamla kläder och även om det bara är några få kilon kvar så "förstör" magen hela grejen, för inget sitter lika snyggt längre.. Ville bara säga att jag är med dig! Men vi får inte ge upp, med tiden blir det nog bättre :-) Kram!

Kommentera här: