Min feta grekiska Påsk..

image20


...såååå nu har maten sjunkit in ordentligt, har suttit helt utmattad i soffan efter dagens skrik, panik och matfrossa!
Morgonen börjar inte alls speciellt bra vilket man skulle kunna tro skulle förstört resten av dagen men otroligt nog så blev det en mycket lyckad påskmiddag med mycket beröm så jag känner mig så stolt över mig själv..! Nåväl morgonen börjar med att jag ska sätta lammsteken i ugnen vilken jag inte lärt mig funktionerna på ännu och inte har jag läst instruktionsboken i förväg heller, när stressen löser ut och efter några mindre trevliga samtal med min mamma så får jag ett mindre utbrott vilket jag dessvärre tar ut över vår sopkvast..suck.. som får sig ett regält kok stryk.,. även telefonen får sig en släng men han klarade sig oskadd vilket jag inte kan säga om kvasten...
Efter lite gråt och skrik så tar jag mig i kragen och fortsätter laga mat som otroligt nog blev det bästa lammet jag smakat någonsin! och som Jag har gjort dessutom!

Jag satte även väldsrekord (ja eller Helena rekord..) i att göra mig i ordning så fort som möjligt. Trot eller ej jag duschade (inte håret) klädde på mig och sminkade mig (någorlunda bra) på ynka 15 minuter!! oh jag sprang och städade som en tok innan släkten skulle komma, jag vill inte påstå att svenskar är stökiga av sig och inte bryr sig men när en grek kommer hem till dig på besök så måste det vara rent i vart enda hörn annars får du höra på byn sen.. Ett hem är en kvinnas stolthet, att visa upp ett rent hem är förtjänsten av att vara en bra fru. Det låter hårt och gammal modigt jag vet, och tro mig jag är inte den mest ordningsamma av mig i alla lägen men jag gör mitt bästa för att hålla vårt hem så "perfekt" som möjligt. Även om det inte alltid är ordning när vi är hemma så är det alltid näst intill perfekt när vi får gäster. Jag skulle skämmas om någon kom hem till mig och det var smutsigt och stökigt..

Det var kul att se att någon hade varit inne på min blogg idag (och igår) trots att jag inte hade skrivit något inlägg, man kan ju iallafall hoppas att det var någon som funnit min blogg intressant och kikat in för att se om jag skrivit något nytt inlägg... om så var fallet så säger jag tack! det är alltid kul att bli uppskattad för det man gör..
Som idag, jag fick en jätte fin kommentar av Sofia som gjorde mig så glad! hon tyckte att min Tzatziki var så bra, bättre än hennes "du gör bättre Tzatsiki än mig och jag är grek"

Nå nu skulle jag velat ta ett bad men det går inte då det är lingonvecka..suck.. såååå trist när man inte haft det på snart 3 år!! såååå skönt att vara utan..men vad ska man göra det är naturligt..tyvärr..
Ohh vilket långt inlägg det blev och klockan har hunnit bli tio jag som skulle lägga mig extra tidigt...

God Natt!

Kommentarer:

1 http://TUMADRE.blogg.se:

skriven

Egentid behövs ibland med barnen.

Men det var inget sevärt på tv, vi har bara ettan, våan, fyran och sexan och ett par till kanaler. Vi kollade på "bullshit" på sexan och det var helt ok.

Kommentera här: